Ştiri şi Media

ŞTIRI ŞI MEDIA

EVENIMENTE

COMUNICATE

CURSURI

CONCURSURI

PUBLICAŢII

APARIŢII ÎN MEDIA

e – POSTERE

DOCUMENTARE

sigle

A XVII-a Conferință Națională de Balneologie și Recuperare Medicală
București, 14 – 16 Mai 2020
ce era programată să se desfășoare la Centrul Expoziţional ROMEXPO Pavilionul B3 Sala Titulescu
va fi reprogramată la o dată ce va fi comunicată ulterior

 

  • ANUNȚ IMPORTANT – Atestat Ecografie Musculoscheletală

Cursul pentru Atestatul de studii complementare „Ecografia musculoscheletală în Reabilitarea Medicală”, a fost reprogramat pentru zilele de 01-02 Iulie 2020 între orele 09:00 – 14:00.

Întâlnirea va avea loc online, pe platforma Zoom. 

  • Injecţiile terapeutice intraarticulare şi periarticulare în managementul terapeutic al durerii acute şi cronice   Adobe_PDF_file_icon_32x32
    București, 25 –26 Iunie 2019
  • ANUNȚ – Atestat Ecografie Musculoscheletală

 

Program de pregatire in vederea obtinerii atestatului de studii complementare in Ecografia Musculoscheletală in Reabilitarea Medicala:

  • Aprobat prin OMS nr 179/29.01.2018, pentru modificarea si completarea anexei nr 1 la OMS nr 418/2005, pentru aprobarea Catalogului national de studii complementare
  • Organizat de Centrul Național de Dezvoltare Profesională din cadrul Școlii Naționale de Sanatate Publica, Management și Perfecționare in Domeniul Sanitar București.
  • Curicula de pregatire – anexata
  • Se desfasoara la Institutul Național de Recuperare, Medicină Fizică și Balneoclimatologie, sub coordonarea dnei. Conf.dr. Delia Cinteza
  • Cine se poate inscrie: Medici specialisti de Medicina Fizica si de Reabilitare, Medicina Sportiva, Reumatologie, Chirurgie Plastica si Reparatorie, Ortopedie-Traumatologie, Explorari functionale
  • Durata: 1 an, 4 module a cate o saptamana (5 zile/saptamana, 8 ore/zi)

Inscrierile se fac la Centrul Național de Dezvoltare Profesională in domeniul sanitar din cadrul Școlii Naționale de Sanatate Publica, Management și Perfecționare in Domeniul Sanitar București.

Dosarul de inscriere trebuie sa cuprinda CEREREA (vezi model atasat), însoțită de:

  1. Diploma de absolvire a facultăţii de Medicină Generală – copie
  2. Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din Romania vizat – copie xerox fata-verso
  3. Ordinul de confirmare ca medic specialist/primar – copie – daca este cazul
  4. Copie după cartea de identitate
  5. Adeverința de la angajator privind participarea la curs – fara adeverință/acord nu puteti participa. Daca nu sunteti angajat  se da o declaratie pe propie raspundere in acest sens.
  6. Dovada achitării taxei de instruire în contul SNSPMPDSB – copie.

Curicula de pregatire     Adobe_PDF_file_icon_32x32

Informatii suplimentare:

www.inrmfb.ro

mioara_banica@yahoo.com

http://www.snspms.ro/ro/component/k2/item/52-centrul-national-de-dezvoltare-profesionala-in-domeniul-sanitar/52-centrul-national-de-dezvoltare-profesionala-in-domeniul-sanitar

REZULTATE

 

  • 1 post Asistent Medical BFT Debutant (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB I.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Stoica Dumitra Mihaela ADMIS Dosar Complet
2. Dumitru Vasilica ADMIS Dosar Complet
3. Rusu Răzvan Ionuț ADMIS Dosar Complet
Candidații, a căror dosare au fost declarate *ADMIS*, se vor prezenta în data de 21.04.2021, la sediul I.N.R.M.F.B. din Str. Sf. Dumitru, nr. 2, Sec. 3, București, la ora 12:00 pentru susținerea probei de interviu.
Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Abilitățile de comunicare 20
2. Capacitatea de analiză și sinteză* 20
3. Abilitățile impuse de funcție 20
4. Motivația candidatului 20
5. Comportamentul în situațiile de criză 20

* Se va analiza conform bibliografiei stabilite (Bibliografia și Tematica pentru postul de As. Med. BFT Deb. (PL) se regăsește în anunțul publicat pe data de 16.04.2021)

Rezultate interviu:

Nr. Crt. Nume/Prenume Candidat Punctaje criterii de evaluare (conform Anexei nr. 6) Punctaj Total Rezultat final (ADMIS/RESPINS)
1 2 3 4 5
1 Dumitru Vasilica 10 5 15 15 20 65 RESPINS
2 Stoica Dumitra Mihaela 18 20 20 15 15 88 ADMIS
3. Rusu Răzvan Ionuț ABSENT
  • 1 post Asistent Medical BFT Debutant – Masaj (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB I.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Nagîț Maria Mihaela ADMIS Dosar Complet
2. Bădică Mihai Daniel ADMIS Dosar Complet
Candidații, a căror dosare au fost declarate *ADMIS*, se vor prezenta în data de 21.04.2021, la sediul I.N.R.M.F.B. din Str. Sf. Dumitru, nr. 2, Sec. 3, București, la ora 11:00 pentru susținerea probei de interviu.
Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Abilitățile de comunicare 20
2. Capacitatea de analiză și sinteză* 20
3. Abilitățile impuse de funcție 20
4. Motivația candidatului 20
5. Comportamentul în situațiile de criză 20

* Se va analiza conform bibliografiei stabilite (Bibliografia și Tematica pentru postul de As. Med. BFT Deb. Masaj (PL) se regăsește în anunțul publicat pe data de 16.04.2021)

Rezultate interviu:

Nr. Crt. Nume/Prenume Candidat Punctaje criterii de evaluare (conform Anexei nr. 6) Punctaj Total Rezultat final (ADMIS/RESPINS)
1 2 3 4 5
1 Nagîț Maria Mihaela 10 10 20 20 10 70 ADMIS
2 Bădică Mihai Daniel ABSENT
  • 1 post Infirmiera Debutanta – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB IV.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Ene Irina ADMIS Dosar Complet – Un singur candidat pe post.
  • 1 post Asistent Medical Generalist Debutant (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB IV.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Enache Geanina Andreea ADMIS Dosar Complet
2. Bogdan Mihai ADMIS Dosar Complet
3. Cojocaru Mihaela Margareta ADMIS Dosar Complet
Candidații, a căror dosare au fost declarate *ADMIS*, se vor prezenta în data de 21.04.2021, la sediul I.N.R.M.F.B. din Bd. Ion Mihalache, Nr. 11A, Sec. 1, București, la ora 11:00 pentru susținerea probei de interviu.
Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Abilitățile de comunicare 20
2. Capacitatea de analiză și sinteză* 20
3. Abilitățile impuse de funcție 20
4. Motivația candidatului 20
5. Comportamentul în situațiile de criză 20

* Se va analiza conform bibliografiei stabilite (Bibliografia și Tematica pentru postul de As. Med. Gen. Deb. (PL) se regăsește în anunțul publicat pe data de 16.04.2021)

Rezultate interviu:

Nr. Crt. Nume/Prenume Candidat Punctaje criterii de evaluare (conform Anexei nr. 6) Punctaj Total Rezultat final (ADMIS/RESPINS)
1 2 3 4 5
1 Bogdan Mihai 20 10 15 20 18 83 ADMIS
2 Enache Geanina Andreea ABSENT
3. Cojocaru Mihaela Margareta ABSENT
  • 1 post Asistent Medical Principal BFT (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

NU SUNT CANDIDAȚI ÎNSCRIȘI

  • 1 post Medic Specialist RMFB – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Lungu Adrian ADMIS Dosar Complet – Un singur candidat pe post.
  • 1 post Medic Specialist RMFB 0.5 norma – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

Nr. Crt. Nume/Prenume Rezultat selecție dosar (ADMIS/RESPINS) Observații
1. Săndulescu Miruna ADMIS Dosar Complet – Un singur candidat pe post.

 

Publicat 20 aprilie 2021

ANUNȚ

In conformitate cu prevederile Ordinului 905/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea, fara concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sanatatii si unitatilor aflate in subordinea, coordonarea si sub autoritatea Ministerului Sanatatii, inclusiv functiile publice de executie si conducere, pe perioada determinata, in contextul instituirii starii de alerta pe teritoriul Romaniei, conform art. 11 din Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie angajeaza fara concurs pe perioada determinata, personal pentru urmatoarele posturi vacante:

  • 1 post Asistent Medical BFT Debutant (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB I.

Studii medii – Certificat de Calificare Profesionala;

  • 1 post Asistent Medical BFT Debutant – Masaj (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB I.

Studii medii – Certificat de Calificare Profesionala;

  • 1 post Infirmiera Debutanta – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB IV.

Studii generale;

Certificat de Calificare Profesionala;

  • 1 post Asistent Medical Generalist Debutant (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB IV.

Studii medii – Certificat de Calificare Profesionala;

  • 1 post Asistent Medical Principal BFT (PL) – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

Studii medii – Certificat de Calificare Profesionala;

Vechime minima necesara in post 5 ani si 6 luni;

Certificat de membru OAMGMAMR valabil;

Asigurare de Malpraxis valabila;

Certificat de libera practica valabil;

Dovada obtinerii gradului Principal;

  • 1 post Medic Specialist RMFB – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

Licenta si certificat de medic specialist RMFB;

Certificat de membru CMR valabil;

Asigurare de Malpraxis valabila;

Certificat de libera practica valabil;

  • 1 post Medic Specialist RMFB 0.5 norma – post de natura contractuala de executie – Sectia Clinica RMFB II.

Licenta si certificat de medic specialist RMFB;

Certificat de membru CMR valabil;

Asigurare de Malpraxis valabila;

Certificat de libera practica valabil;

 

Dosarele se depun on-line la adresa de e-mail: ru@inrmfb.ro

Data limita de transmitere a documentelor este de doua zile lucratoare de la data publicarii, respectiv pana la data de 19.04.2021, orele 15.00.

Data selectiei dosarelor: 20.04.2021, iar rezultatul selectiei dosarelor va fi publicat, pe site-ul institutiei,  incepand cu aceeasi data.

Data interviului de selectie va fi publicata, pe site-ul institutiei, odata cu rezultatele selectiei dosarelor, in cazul in care vor fi admisi mai multi candidati pe acelasi post.

Relatii suplimentare se pot obtine la numarul de telefon: 021.313.53.30

 

 Actele care se depun in vederea ocuparii, fara concurs, a postului sunt urmatoarele:

Candidaţii care doresc să ocupe unul din posturile publicate depun, electronic, un dosar de înscriere cu următoarele ACTE:

  • cererea, în care se menţionează postul pentru care doriţi să concuraţi, însoţită de declaraţia privind consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr.190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare – anexele nr. 2 şi 4 la Metodologia aprobată prin OMS nr. 905/2020 modificat prin OMS nr. 1839/2020 – MODEL ATAȘAT;
  • copia actului de identitate în termen de valabilitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, după caz;
  • copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
  • copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  • cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penalecare să îl facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează – anexa nr. 3 la Metodologia aprobată prin OMS nr. 905/2020 modificat prin OMS nr. 1839/2020  – de atasat
  • adeverinţa medicalăeliberată de medicul de familie sau certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează (se acceptă şi documentul primit pe e-mail de la medicul de familie al candidatului);
  • curriculum vitae, model comun european,
  • declaratie privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

Pot solicita angajarea persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii generale:

  • are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • are capacitatea deplină de exerciţiu;
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate (se acceptă şi documentul primit electronic de la medicul de familie al candidatului);
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnat/ă pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

CRITERII DE SELECȚIE:

  • dosarul de înscriere să conţină toate documentele solicitate;
  • îndeplinirea condiţiilor de studii şi vechime;
  • au întâietate candidaţii care au experienţă în domeniul sanitar (eventual prin voluntariat);
  • competenţe/specializări deţinute, cele din domeniul medical fiind prioritare;
  • media de absolvire a facultăţii / promovării examenului de rezidenţiat / promovării examenului de medic specialist;
  • motivaţia candidatului.

PRECIZĂRI SUPLIMENTARE

În cazul în care se încheie contractul individual de muncă, se va depune obligatoriu cazierul judiciar în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu în 5 zile lucrătoare de la încheierea contractului individual de muncă.

La data prezentării, la sediul instituţiei, pentru încheierea contractului individual de muncă, candidaţii declaraţi admişi vor prezenta actele în original, pentru certificare.

ATENȚIE!

Posturile afişate se ocupă în conformitate cu art. 11 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada determinată, prin derogare de la prevederile legale în vigoare, prin angajare, fără concurs.

Angajarea se face prin act administrativ al managerului interimara al INRMFB, cu încadrarea în limita numărului maxim de posturi aprobate de către Ministerul Sănătăţii prin statul de funcţii şi cu stabilirea drepturilor salariale pentru funcţia ocupată în conformitate cu Legea – cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi încetează de drept în cel mult 30 de zile de la data încetării stării de alertă.

Manager interimar,

Dr. Augustin DIMA

METODOLOGIE

 METODOLOGIE Privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, inclusiv funcţiile publice de execuţie şi conducere, pe perioadă determinată, în contextul instituirii stării de alertă pe teritoriul României, conform art. 11 din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Art.1 (1) Inițierea procedurii de ocupare, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii inclusiv funcţiile publice de execuţie şi conducere, se aprobă de către conducatorul fiecarei unități prin referat intocmit de conducatorul structurii în care se regaseste postul vacant sau temporar vacant . (2) Referatul aprobat va fi înaintat structurii de resurse umane din cadrul Ministerului Sănătăţii respectiv din cadrul unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii care organizează selecția, în vederea demarării procedurii de ocupare, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante.

Art.2 – Posturile vacante sau temporar vacante pot fi ocupate de persoane care îndeplinesc condițiile generale și condițiile specifice prevăzute în fișa postului.

Art.3 – (1) Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii respectiv din cadrul unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii care organizează concurs are obligația de a posta pe pagina institutiei, anunțul privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante.

(2) Anunțul va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:

  1. a) denumirea postului pentru care se organizează procedura de ocupare;
  2. b) condiţiile generale şi specifice prevăzute în fişa de post;
  3. c) actele necesare în vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante/temporar vacante;
  4. d) condiții generale și specifice de ocupare a posturilor;
  5. e) data-limită până la care se pot depune dosarele;
  6. f) data selecției dosarelor;
  7. g) bibliografia necesară ocupării postului.

(3) Acte necesare în vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante:

– cererea, în care se menţionează postul pentru care doreşte să concureze, însoțită de declarația privind consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr.190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa 1, Anexa 2 si Anexa

– copia actului de identitate în termen de valabilitate, certificat naștere, certificat căsătorie, după caz;

– copiile documentelor care să ateste, nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;

– copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţe care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;

– cazierul judiciar sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează – Anexa 3;

– adeverința medicală eliberată de medicul de familie sau certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic pentru exercitarea activității pentru postul pentru care candidează (se acceptă și documentul primit pe email de la medicul de familie al candidatului);

– curriculum vitae, model comun european;

– declarație pe propria răspundere că este/nu este încadrat/încadrată la o altă instituție publică sau privată și nu se află în situația de carantină sau izolare la domiciliu – Anexa 4;

– declarație pe propria răspundere că nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică (funcţie publică) – Anexa 6.

(4) Condițiile generale de participare sunt stabilite pentru fiecare categorie de personal în parte conform legislatiei specifice de ocupare fiecarui post.

(5) Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana se stabilesc, pe baza fişei postului, la propunerea structurilor în al căror stat de funcţii se află funcţia vacantă/temporar vacantă. Condiţiile specifice referitoare la studiile necesare pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante care necesită studii superioare ori studii superioare de scurtă durată se stabilesc în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor şi specializărilor din învăţământul universitar de lungă durată şi scurtă durată, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licenţă şi specialitate.

Art.4 – În vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante, candidatul depune un dosar care va cuprinde documentele prevăzute la art.3 alin.(3).

Art.5 – În termen de 2 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, candidații trimit pe adresa de mail stabilită de către conducatorul instituției care organizează selecția, documentele prevăzute la articolul 3 alin.(3).

Art.6 – (1) În situația în care se depun mai multe dosare pentru un singur post iar după selecţia dosarelor sunt admişi mai mulţi candidaţi, se organizează proba de interviu.

(2) În situația în care în urma selecției dosarelor rămâne un singur candidat, acesta va fi declarat ADMIS fără a mai fi organizată proba de interviu.

Art.7 – Rezultatul va fi publicat în maxim 24 de ore de la data selecției dosarelor,cu specificarea datei de organizare a probei de interviu, în cazul în care sunt admişi mai mulți candidați la selecţia dosarelor.

Art.8 – (1) Ministrul sănătății, respectiv conducatorul unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii care organizează selecția, are obligaţia să constituie comisia de selecție prin act administrativ.

(2) Comisia este formată dintr-un număr impar de membri, din care face parte în mod obligatoriu şeful structurii în care urmează să se facă angajarea.

(3) Comisia va fi condusă de un preşedinte și va avea în componența un secretar fără drept de vot.

(4) Atribuțiile comisiei prevăzută la alin.(1) sunt următoarele:

– verifică îndeplinirea cerințelor de ocupare stabilite în fișa postului, precum și a

condițiilor legale prevăzute de actele normative specifice postului;

– realizează un plan de interviu, în cazul în care se depun mai multe dosare pentru un post;

– întocmește si semnează în două exemplare deopotrivă originale, procesul-verbal final care conține concluziile procedurii parcurse.

(5) Comisia prevăzută la alin.(1) înaintează ministrului sănătății, respectiv conducătorului unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii un exemplar original al procesului verbal final al procedurii de selecție cu propunerea de numire a candidatului declarat ADMIS.

(6) Conducatorii unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii transmit propunerea de numire însoțită de un exemplar original al procesului-verbal final al procedurii de selecție, Ministerului Sănătații în vederea emiterii ordinului de numire.

(7) Membrii comisiei de selecție poartă întreaga răspundere pentru asigurarea legalităţii şi corectitudinii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de selecție şi a documentelor elaborate.

Art.9 – Numirea se face prin ordin al ministrului sănătăţii şi încetează de drept în cel mult 30 de zile de la data încetării stării de alertă, conform prevederilor art. 11 din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Art. 10 – Anexele 1-6 fac parte integrantă din prezenta Metodologie privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, inclusiv funcţiile publice de execuţie şi conducere, pe perioadă determinată, în contextul instituirii stării de alertă pe teritoriul României, conform art. 11 din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Anexa 1

Anexa 2

Anexa 3

Anexa 4

Anexa 6

Tematica si Bibliografie pentru Postul de Infirmiera debutanta

Tematica:

  1. Norme tehnice privind curatenia si dezinfectia in unitatile sanitare
  2. Curatenia – definitie, metode generale de efectuare a curateniei, regului generale in utilizarea produselor folosite in activitatea de curatenie, reguli pentru depozitarea produselor si ustensilelor folosite la efectuarea curateniei si regului de intretinere.
  3. Dezinfectia – definitie, dezinfectia prin mijloace fizice, dezinfectia prin mijloace chimice – clasificarea dezinfectiei, metode de aplicare a dezinfectantelor in functie de suportul tratat.Clasificarea, ambalarea, depozitarea temporara si trasnportul deseurilor rezultate din activitatea medicala.
  4. Conceptul de precautiuni universal si reguli de baza in aplicarea acestora, utilizarea echipamentului de protective, tehnici de spalare a mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala, protocol de asigurare a ingrijirii de urgenta in caz de expunere accidentala la produse biologice.

Bibliografie:

  1. Ordinul M.S. nr. 261/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare.
  2. Legea nr. 132/2010 privind colectarea selective a deseurilor in institutiile publice.
  3. Ordinul M.S. nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale.
  4. Ghid privind curatenia, dezinfectia si sterilizarea in unitatile de asistenta medicala – Dr. Anca Balan, Dr. Viorica Dinica – Institutul de Sanatate publica Bucuresti, 2001.
  5. Notiunile fundamentale de igiena – Dr. Nicolae Poll, Dr. Ileana Adriana Serban – Editura RAI Bucuresti.
  6. Programul National de Pregatire al Infirmierelor.Note de curs (Editura Alma Mater 2012)
  7. Ordinul 1226/2012 pentru aprobarea normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitati medicale. CapII; Cap III; Cap.IV;CapV; Cap VI; Cap VII;.
  8. Ordinul 961/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare
  9. Ordinul 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

Tematica si Bibliografie pentru Postul de Asistent Medical Generalist Debutant (PL)

Tematica

  1. Nevoile fundamentale
  2. Administrarea medicamentelor
  3. Determinarea grupelor de sange
  4. Transfuzia de sange
  5. Pregatirea preoperatorie
  6. Supravegherea postoperatorie si ingrijirile acordate pacientilor operati
  7. Pregatirea pacientului pentru explorari radiologice
  8. Pregatirea pacientului pentru explorari endoscopice
  9. Sondaje, spalaturi, clisme
  10. Punctia, biopsia
  11. Recoltarea produselor biologice si patologice
  12. Urgente medico-chirurgicale
  13. Constante biologice ale analizelor de laborator
  14. Reguli generale de practica a dezinfectiei si a dezinfectantelor
  15. Sterilizarea
  16. Atributiile asistentei medicale in activitatea de prevenire si combatere a infectiilor nosocomiale in unitatile sanitare
  17. Precautiuni universale
  18. Consimtamantul pacientului privind interventia medicala
  19. Exercitarea profesiei de asistent medical – dispozitii generale
  20. Dezinfectia prin mijloace fizice si chimice

Bibliografie pentru ocuparea prin concurs a postului de asistent medical generalist/debutant

  1. Tehnici de evaluare si ingrijiri acordate de asistenti medicali. Ghid de nursing, Lucretia Titirca, Editura Viata Medicala Romaneasca, 2005
  2. Urgente medico-chirurgicale, Sinteze, Lucretia Titirca, Editura Medicala, Bucuresti, 2006
  3. Ingrijiri speciale acordate pacientilor de catre asistentii medicali, Lucretia Titirca, Editura Viata Medicala Romaneasca, 2008
  4. Ghid de Nursing cu tehnici de evaluare si ingrijiri corespunzatoare nevoilor fundamentale, Lucretia Titirca, Editura Viata Medicala Romaneasca, 2008
  5. OUG 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea OAMGMAMR
  6. OMS nr.261 din 6 februarie 2007, pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinnfectia si sterilizarea in unitatile sanitare
  7. OMS nr.1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale
  8. Legea nr.46/2003, privind drepturile pacientului
  9. OMS nr.916/2006 privind prevenirea si combaterea infectiilor nozocomiale in unitatile sanitare
  10. OMS nr.1142/2016 privind aprobarea precedurilor de practica pentru asistentii medicali generalisti, cu modificarile si completarile ulterioare

Tematica si Bibliografie pentru Posturile de Asistent Medical BFT Debutant/Debutant – Masaj/Principal (PL)

Tematica:

  1. Galvanoterapie
  2. Curenţii de joasa frecventa (stimularea musculaturii striate normal inervate, stimularea musculaturii denervate periferic, electrostimulare pentru musculatura spastica),
  3. Curenţii de medie frecventa
  4. Electroterapie antialgica
  5. Electroterapie de inalta frecventa
  6. Ultrasonoterapia
  7. Laserterapia
  8. Termoterapie

Bibliografie:

  1. Recuperare Medicala, Adriana Nica, Editura Universitara „Carol Davila”, 2004
  2. Electroterapie, Editura Medicala, A. Radulescu, 2017
  3. Termoterapie, Cinteză D., Editura Libra Vox, 2003
  4. Teste de Fiziokinetoterapie, sub coordonarea A.S. Nica, Ed. UMF „Carol Davila”, 2007
  5. OUG 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea OAMGMAMR
  6. OMS nr.261 din 6 februarie 2007, pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinnfectia si sterilizarea in unitatile sanitare
  7. OMS nr.1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale
  8. Legea nr.46/2003, privind drepturile pacientului
  9. OMS nr.916/2006 privind prevenirea si combaterea infectiilor nozocomiale in unitatile sanitare

Tematica si Bibliografie pentru Posturile de Medic Specialist RMFB cu norma intreaga si 0.5 norma

Bibliografie:

  1. Braddom R. Medicină Fizică și de Reabilitare. Ed. IV-a. Elsevier 2015
  2. Cartea Alba a Specialității de Medicină Fizică și de Reabilitare în Europa. Traducere în limba română a *White Book in Physical and Rehabilitation Medicine in Europe. Europa Medicophysica, vol42, No. 4, 2006.
  3. Field of Competence of Physical and Rehabilitation Medicine Physicians UEM-PRM Ediția 2014 Partea I
  4. Clasificarea Internațională a Funcționării, Dizabilități și Sănătății. Traducere în limba română a International Classification of Functioning, Disability and Health. WHO 2001.
  5. Raport Mondial privind Dizabilitatea. Traducere în limba română a World Report on Disability. WHO 2011.
  6. Alexander M, Matthews D. Pediatric Rehabilitation. Principles and Practice. 4-th Edition, 2010. Demos Medical.
  7. Rădulescu A, Burtan M. Electroterapie. Ediția a II-a. Editura Medicală. București 2014.
  8. Teleki N. et al. Cura Balneoclimatică în România. Ed. Sport Turism. 1984
  9. Sbenghe T. Kinesiologie – Știința Mișcării. Ed. Medicală, 2002 Ionescu R. Esențialul în Reumatologie Ed. Amaltea 2007

Tematică

  1. Kinesiologie.
  2. Exercițiul Terapeutic.
  3. Manipulările, Tracțiunile, Masajul și Medicina Alternativă și Complementara în Reabilitare.
  4. Proceduri cu Agenți Fizici joasă și medie frecvență și electrostimulare neuro-musculară (ESNM/FES).
  5. Proceduri cu Agenți Fizici inaltă frecv: ultrasunete, unde scurte, Tekar, microunde, etc.
  6. Proceduri cu Agenți Fizici fototerapie: Laser, ultraviolete, infrarosii,lumina polarizată, etc.
  7. Proceduri cu diverși alți Agenți Fizici precum magnetoterapie: PEMF, RMS; unde de șoc extracorporeale (ESWT); vibratii, etc.
  8. Proceduri cu Agenți Fizici pentru hidroterapie și termoterapie.
  9. Factori naturali de cură: Apele minerale, Nămolurile terapeutice, Factorii naturali de cură ai litoralului marin, Gazele naturale terapeutice, Clima.
  10. Indicații pentru cure balneoclimatice profilactice, Indicațiile pentru cura balneoclimaterică pe grupe de afecțiuni.
  11. Tehnica infiltrațiilor la Nivelul Articulațiilor Periferice și a Țesuturilor Moi.
  12. Tehnica infiltrațiilor la Nivelul Coloanei Vertebrale
  13. 13 Reabilitarea Cardiacă.
  14. Reabilitarea Pulmonară.
  15. Reabilitarea Ocupațională și Încadrarea în Muncă a Persoanelor cu Dizabilități.
  16. Bolile Reumatice Inflamatorii. PR, SA, AP.
  17. Boli Reumatice Degenerative și Metabolice (Guta, Condrocalcinoza)
  18. Afecțiunile Neuro- Musculo-Scheletice ale Regiunii Cervicale.
  19. Afecțiunile Musculo-Scheletice ale Membrului Superior.
  20. Afecțiunile Musculo-Scheletice ale Membrului Inferior.
  21. Lombosacralgia.
  22. Osteoporoza.
  23. Durerea Cronică.
  24. Durerea Musculară.
  25. Afecțiunile Neuronului Motor.
  26. Reabilitarea Pacienților cu Neuropatii.
  27. Afecțiunile Miopatice.
  28. Leziunea Cerebrală Traumatică I.: Definiții, Epidemiologie, Fiziopatologia asociată cu leziunea cerebrală traumatică, Evaluarea și tratarea leziunii cerebrale traumatice, Măsurătorile comportamentale ale reacției și cogniției, Evaluarea și managementul reabilitării pacienților internați.
  29. Leziunea Cerebrală Traumatic II.: Evaluarea funcțională și conceptele terapeutice în reabilitare, Aspectele comportamentale, emoționale și de dispoziție în reabilitare, Procedurile neuroimagistice în cercetarea leziunii cerebrale traumatice, Rezultate, integrarea  în comunitate, resurse și prevenție

Publicat 16 aprilie 2021